logo_2
 

Ćwiczenia przed nartami

Ćwiczenia przed nartami

Masz pracę biurową, natomiast poza godzinami pracy Twoim ulubionym zajęciem jest oglądanie seriali lub czytanie książek? Jeśli zatem planujesz jechać na narty, gdy tylko rozpocznie się sezon narciarski, to koniecznie musisz się odpowiednio przygotować. To ważne, ponieważ w innym wypadku jesteś dużo bardziej narażony na różne kontuzje. Poza tym jazda na nartach jest męcząca, więc zadbanie o kondycję, to konieczność. Jakie ćwiczenia warto zacząć wykonywać, zanim ruszy sezon na narty? Dowiedz się!

Dlaczego należy pamiętać o treningu przed sezonem?

Zasadniczym powodem, dla którego fani narciarstwa nie mogą zapominać o treningach przed nartami, jest to, że zmniejszają one ryzyko kontuzji i urazów. Dzięki regularnym ćwiczeniom jazda na nartach może być dłuższa, zatem sprawiać jeszcze więcej frajdy! Nie bez znaczenia jest również to, że w ten sposób dużo łatwiej osiągnąć najlepszą technikę jazdy. Poza tym jeśli chcemy pozbyć się nadprogramowych kilogramów, to jest to idealna recepta!

Kiedy warto zacząć trenować?

Zdecydowana większość osób zaczyna trenować dosłownie chwilę przed wyjazdem na stok. Nie powinno tak być – powinniśmy zacząć ćwiczyć przynajmniej trzy miesiące wcześniej, choć jeśli zależy nam na najlepszych efektach, to zalecane są treningi przez cały rok, dwa razy w tygodniu po średnio 40 minut. Jeśli jednak jesteśmy zapracowani i w naszym harmonogramie dnia nie ma wolnej rubryki na aktywność fizyczną, to dobrze byłoby, gdybyśmy zaczęli trenować przynajmniej miesiąc przed terminem, w którym planujemy wyjazd na narty.

3 najpopularniejsze ćwiczenia przed nartami

Podjąłeś decyzję o rozpoczęciu treningów przed sezonem narciarskim i szukasz propozycji ćwiczeń? Mamy ich kilka dla Ciebie. Poznaj je i… ćwicz!

Przysiady kozackie

Wykonywanie przysiadów kozackich sprawi, że wychylanie się na nartach w różnych kierunkach nie będzie żadnym problemem! Ich wykonywanie jest banalnie proste. Wystarczy stanąć z szeroko rozstawionymi nogami, zadbać o to, by środek ciężkości znajdował się na lewej nodze i wykonać przysiad, skupiając się przede wszystkim na lewej stronie cała. Następnie trzeba zamarznąć nisko nad lewą stopą (powinna dotykać całą powierzchnią podłoża) i wziąć głęboki oddech. Teraz należy się podnieść do góry, znów skupiając na lewej nodze i takie same ćwiczenia wykonać wykorzystując prawą stronę ciała. W ten sposób cale ciało się rozciąga!

Ciekawą propozycją są również przysiady na jednej nodze. Tego typu ćwiczenia sprawiają, że panowanie nad własnym ciałem jest dużo prostsze! A to natomiast wpływa na to, że minimalizuje się ryzyko kontuzji. By je wykonać, wystarczy stanąć na jednej nodze, natomiast druga powinna być lekko ugięta w kolanie i uniesiona niewiele centymetrów nad ziemię. Ręce natomiast powinny być wystawione przed ciałem. Teraz powoli należy schodzić w dół, a następnie wrócić do góry. Nie ma co się śpieszyć – pamiętajmy jednak, by kontrolować swoją pozycje.

Wykroki z podskokiem

Kolejną propozycją jest ćwiczenie, które poprawia wydolność całego organizmu. Umożliwia ono również pracę nad siłą eksplozywną mięśni. To idealny trening dla tych, którzy chcą wzmocnić swoje nogi, czyli dla narciarzy. Wykroki z podskokiem nie są trudne do wykonywania. Wystarczy stanąć z lewą stopą lekko wysuniętą przed prawą i ugiąć kolana. Patrzymy przed siebie i skaczemy, podczas skoków należy zmieniać pozycję nóg. Na przemian – prawa do przodu, lewa do tyłu itd. Warto wykonać kilkanaście takich powtórzeń.

Brzuszki

Innym równie popularnym ćwiczeniem są brzuszki. Trzeba jednak pamiętać, by poprawnie je wykonywać, bowiem w innym wypadku narażamy się na bóle i kontuzje pleców. Aby wykonać brzuszki, należy położyć się na plecach, zgiąć nogi w kolanach na szerokość bioder, dłonie spleć na karku, łokcie trzymać szeroko, unosić plecy w górę, spinając przy tym mięśnie brzucha i wrócić do pozycji wyjściowej. Podczas wykonywania tego ćwiczenia należy skupić się głównie na tym, aby pracowały mięśnie brzucha.

Inne ćwiczenia, które warto wykonać przed sezonem!

Istnieje również mnóstwo innych propozycji ćwiczeń, które idealnie się nadają, by potrenować przed sezonem narciarskim. Oto kilka z nich:

  • unoszenie bioder w pozycji leżącej;
  • grzbiety;
  • spinanie brzucha z oderwaniem stóp od podłogi;
  • przysiady ze wspięciem na palce;
  • podpór przodem.

Już dzisiaj zacznij ćwiczyć i ciesz się rewelacyjną kondycją, gdy w końcu nadejdzie wyczekiwany sezon narciarski!



Czuwamy nad bezpieczeństwem młodych narciarzy jeszcze przed rozpoczęciem śnieżnej przygody! Zgorkowców dzielimy na małe, kameralne grupy, dzięki czemu już po kilku godzinach wiemy wszystko o umiejętnościach i predyspozycjach wszystkich uczestników. Bez problemu też weryfikujemy stopień zaawansowania wskazany przez rodziców w formularzu rejestracyjnym. Gwarantujemy, że nic nie umknie naszej uwadze!

Poziom mocy "0"

Dzieci mające pierwszy raz kontakt z nartami lub brak następujących mocy narciarskich:

Jaką moc uzyska kursant?

Będzie potrafił samodzielnie zahamować pługiem oraz samodzielnie jeździć pługiem na wprost. Będzie potrafił korzystać z wyciągu taśmowego. Będzie super się bawił oraz zostanie zaszczepiony w nim narciarski duch.

Poziom mocy "1"

Dzieci które już odbyły kurs narciarski i posiadają następujące moce:

Jaką moc uzyska kursant?

Będzie potrafił samodzielnie skręcać pługiem a także zatrzymać się dynamicznie w wyznaczonym miejscu. Nauczy się panować nad prędkością. Będzie potrafił samodzielnie korzystać z wyciągu orczykowego. Pozna nowe rodzaje tras narciarskich. Wykona skok na płaskim terenie.

Poziom mocy "2"

Dzieci które już odbyły kursy narciarskie i posiadają następujące moce:

Jaką moc uzyska kursant?

Kurs będzie polegał na doskonaleniu zdobytych wcześniej mocy narciarskich. Kursant będzie potrafił ustawiać narty równolegle podczas jazdy w skos oraz przyjąć pozycję dostokową. W fazie sterowania oraz wykończenia skrętu będzie ustawiał narty równolegle. Wykona skok na wyboistym terenie.

Poziom mocy "3"

Dzieci które już odbyły kilka kursów narciarskich i posiadają następujące moce:

Jaką moc uzyska kursant?

Kursant będzie potrafił skręcać równolegle ślizgowo oraz wykona równoległe hamowanie bokiem. Zostanie u niego pogłębiony układ dośrodkowy w skręcie. Nauczy się prawidłowego odciążenia NW. Wykona pierwsze skręty na krawędziach podczas fazy sterowania oraz wykończenia skrętu. Nauczy się skakać na podstawowej „hopce” oraz przejazdu przez „box’a”.

3

Poziom mocy "4"

Uczestnicy, którzy odbyli już wiele kursów narciarskich i posiadają następujące moce:

Jaką moc uzyska kursant?

Kursant będzie potrafił w pełni skręcać na krawędziach oraz dostosowywać odpowiedni promień skrętu ciętego w zależności do prędkości, trasy oraz sytuacji na stoku. Narciarz zdobędzie wiedzę oraz podstawowe umiejętności z jazdy sportowej oraz z jazdy freeride’owej. Będzie doskonalił wykorzystanie „hopek” oraz „box’ów” w jeździe freestyle’owej. Stanie się w pełni samodzielnym narciarzem, wyposażonym w kompleksową wiedzę oraz umiejętności stwarzające możliwość bezpiecznego poruszania się na nartach na każdej trasie oraz w każdych warunkach.

Call Now Button